niedziela, 22 grudnia 2019

Urodziny Trzynastego Schronu. Co myślą o nas ludzie?


Niecały miesiąc temu Trzynasty Schron, miejsce w necie zajmujące się mówiąc w skrócie tematyką postapokalipsy, serią gier Fallout, piciem piwa, chociaż Wy możecie go obecnie kojarzyć (bo już wszystko o postapo i Falloutach wcześniej napisali, wiadomo! ;)) z wpisami politycznymi, memami, zdjęciami zwierzątek, „cheeki breeki..” i… obchodziło dwudziestolecie działalności!

Brawo!

Jako użytkownik kilku grup facebookowych, poświęconych kulturze łojenia na kompie, postanowiłem podzielić się urodzinowym wpisem z jej członkami, a przy okazji zobaczyć co też to ludzie o nas mówią.  

Do celebrowania trzynastoschronowego święta wybrałem, proszę ja Was, dwie grupy. Pierwsza została utworzona wokół sympatycznego chłopca, który mieszka w Holandii, zbiera gry na wszystkie sprzęty do grania, prowadzi kanał na YouTube. Druga grupa to ważniacy skupieni wokół magazynu o grach komputerowych. I nie jest to gówniany CDAction ;)

W oby tych grupach napisałem i wstawiłem film:

Kto z nas nie korzystał przy przechodzeniu pierwszy raz Fallouta 1 i 2 (dawno, dawno temu) z zasobów na stronie Trzynasty Schron (https://trzynasty-schron.net/)? Ja korzystałem. Najstarszy serwis o serii gier Fallout i postapokalipsie kończy dzisiaj 20 lat. :D ;)



Mówiąc szczerze to kłamałem, bo za pierwszym razem z zasobów Trzynastego Schronu nie korzystałem. No, ale wiecie o co chodzi.

Pierwsza grupa facebookowa:

Post uzyskał:
Kciuków - 14 
Serduszek - 6

Komentarze:

David P. Nie korzystałem niestety bo i nie było jak w 1998 roku (modem power), jedynkę od ręki przeszedłem, w dwójce gdzieś w połowie fabuły stwierdziłem ze przy tych możliwościach zrobienia wszystkiego dzieki mechanikom gry w tym świecie, można żyć własnym zyciem;D Tak przelecialo parę miechów;D Drugie podejście to dopiero zakończenie od początku do okonca osi fabularnej F2 co ze szwędaniem po całej mapie zajeło mi ok roku;D Gdzieś mam spisane notatki z zycia i przygód mojego bohatera na pustkowiach. Wszystkie wieksze potyczki, questy itp. Pozdrawiam (2 ok)

Stary Wujek: Masz takie ciekawe rzeczy? Toż to cenne zapiski są. Może się warto z nimi podzielić? :)

David P. W sobote będę sprzątal swoje lochy potocznie zwane piwnicą, jak odkopie gralla to wystawię;D pozdrawiam


Grzegorz Sz. Ja jak siepałem w jedynkę , to o internecie czytałem w gazetach komputerowych :D (2 ok, 2 haha)


Rafał R. 1 super, ale 2 najlepsza. Ja nie korzystalem.


Marcin W. Brat miał solucję do jedynki wydrukowaną i oprawioną(!). Chyba z trzynastego schronu właśnie (2 haha)


Post w drugiej grupie, tej skupionej wokół magazynu.

Post uzyskał:
Kciuków - 34 
Serduszek - 4
Okurwa - 1

Komentarze:
Łukasz G. Ja pamiętam, że trafiłem tam w poszukiwaniu rozwiązania problemu z zaginionym mieszkańcem wioski Żwirowców (chyba Karl miał na imię) :) Niestety chyba tam wyczytałem, że nie zakończę dobrze questa z powodu błędu i wszystko kończyło się rzeźnią :) Dopiero w połatanej wersji PL udało mi się to ogarnąć :)


Robert K. Przechodzić Fallout z solucją? A fe! (5 ok)


Marek G. Nie miałem wtedy jeszcze internetu jak przechodziłem F1 :D.


Igor O. Gdy przechodziłem pierwszego Fallouta w 1998 roku, to rozwiązanie problemu water chipa podsunął mi klient w knajpie, w której dorabiałem podczas studiów jako barman. A internet miałem tylko na uczelni :-) (5 ok, 1 okurwa)


Krzysiek F. Staro się zrobiło


Przemysław S. 13ty schron wtedy jeszcze nie istniał..


Przemysław S. Poza tym, opis większości questów pojawił się w CD-Action albo w numerze z grą, albo jakoś w tej okolicy (w tym ten z Karlem). Większość zapewne fallout poznała przez cda, a internet taki popularny jeszcze w roku 2000 nie był.. (3 ok)


Michał J. Nie korzystałem, od tego był Gamefaqs. 


Maciej W. Ja przy F1 i F2 korzystałem ze słownika przy trudniejszych wyrazach, poza tym sam przechodziłem :)


Pawel G. To wtedy był już internet? ;)


Patrzcie na to:
Łukasz L. Ja, i w sumie dziś z „tamtego” Trzynastego została tylko nazwa ;) Dziś to już nie jest serwis o grach, a w sumie biuletyn (mniej)społeczno-(bardziej)polityczny, a szkoda.

Na co odpowiedziałem żarcikiem, bo dowiedziałem się, że to chłopiec Bethesdy:
- No... Wolę Trzynasty Schron niż Fallouta 76 ;) :)


Piotr W. Grałem w F1 pierwszy raz w 2000 i literalnie nie pamiętam z czego i czy korzystałem. Ale potem czytałem co się dało bo to moja ulubiona seria for life!


Piotr W. Przecież było Kompendium Wiedzy :D



Czyli jak widzicie, same cwaniaki, którym nie byliśmy potrzebni :) Dało się zauważyć, że w krótkim czasie po opublikowaniu tych dwóch postów przybyło nam 16 Czytelników.

Tak to się proszę Państwa przedstawia. Wnioski? Sami wyciągnijcie.

1 komentarz: