6 sierpnia 2019 roku, do
facebookowego albumu ze zdjęciami – "Z dawnej prasy
komputerowej..." wrzuciłem to oto zdjęcie, opatrzone
informacją:
Fallout Tactics: Brotherhood of Steel
Magazyn „Secret Service” – Marzec 2001 rok, numer 88 – Na 5 minut przed premierą.
Strona 1 w lepszej jakości:
https://photos.app.goo.gl/1wnosaCBXVi5mBJb9
Strona 2 w lepszej jakości:
https://photos.app.goo.gl/pSqBSgjGP5RGDw926
Magazyn „Secret Service” – Marzec 2001 rok, numer 88 – Na 5 minut przed premierą.
Strona 1 w lepszej jakości:
https://photos.app.goo.gl/1wnosaCBXVi5mBJb9
Strona 2 w lepszej jakości:
https://photos.app.goo.gl/pSqBSgjGP5RGDw926
... i odezwał się Krzysztof Kowalczuk, a jego wypowiedź bardzo mnie zainteresowała.
(Krzysztof wchodzi na
scenę)
Krzysztof
Nic nie robi tak dobrze jak znać ludzi, którzy to robili :D
Stary Wujek
To znaczy?... ;)
Krzysztof
Od czasu do czasu rozmawiam z panami, którzy byli odpowiedzialni za Fallout Tactics
Stary Wujek
Tedy pozdrów ich proszę, od Trzynastego Schronu i zapytaj się któregoś z tych panów, jakie emocje mu towarzyszą, kiedy wspomina tę grę ;)
Krzysztof
Zapytam i z odpowiedzią przyjdę ;D
(Krzysztof schodzi ze sceny, przechodzi na PM)
Krzysztof
Nic nie robi tak dobrze jak znać ludzi, którzy to robili :D
Stary Wujek
To znaczy?... ;)
Krzysztof
Od czasu do czasu rozmawiam z panami, którzy byli odpowiedzialni za Fallout Tactics
Stary Wujek
Tedy pozdrów ich proszę, od Trzynastego Schronu i zapytaj się któregoś z tych panów, jakie emocje mu towarzyszą, kiedy wspomina tę grę ;)
Krzysztof
Zapytam i z odpowiedzią przyjdę ;D
(Krzysztof schodzi ze sceny, przechodzi na PM)
Następnie, nasze rozmowa przeszła na
rozmowę bardziej prywatną.
Krzysztof
Ok zapytania wysłałem więc pierwsza odpowiedź już się produkuje
Stary Wujek
Uuuuu! Super! A gdzie teraz spotykasz tych panów i kim oni są? Dzięki za zainteresowanie.
Krzysztof
Spotykać nie spotykam, biorąc pod uwagę że mieszkają nadal w Australii, ale planujemy w przyszłości spotkanie, panowie z którymi rozmawiam to Ed Orman czyli Lead designer Fallout Tactics oraz Damian Stocks oraz jego żona Rachel, którzy byli odpowiedzialni za sporą część modeli jak i animacji
Stary Wujek
No... to wspaniale! Obyście się zobaczyli szybko. Pamiętaj wówczas o pamiątkowym zdjęciu do albumu rodzinnego ;> Jak raczą odpowiedzieć na pytanie, pisz niezwłocznie.
Krzysztof
A ze znajomości wywiązały się takie oto cuda.
A oto co odpisał Damian
wspólnie z Rachel:
Tell them I'm so old now, I can't remember. It's was my first job in an area I loved (games). Fallout wasn't the first title but I had something to prove. Wanted to do better work than others around me. It's hard to answer. It was exciting and fun. I hadn't played the Fallout series before starting on Tactics but was hooked on F2 when I started playing. I remember wanting our animations (deaths in particular) to be cooler than F1 and 2. That's always been my main focus though - animation. Rachel would talk more about being true to the series, and creating objects that have a story and a purpose as opposed to the Bethesda stuff that's just random rusty shit for no reason in F4 etc. I really honestly don't remember that much. I have visuals in my memory rather than feelings - but that's kinda how my brain works.
Co można przetłumaczyć mniej więcej:
A oto co napisał Ed:
Tell them I'm so old now, I can't remember. It's was my first job in an area I loved (games). Fallout wasn't the first title but I had something to prove. Wanted to do better work than others around me. It's hard to answer. It was exciting and fun. I hadn't played the Fallout series before starting on Tactics but was hooked on F2 when I started playing. I remember wanting our animations (deaths in particular) to be cooler than F1 and 2. That's always been my main focus though - animation. Rachel would talk more about being true to the series, and creating objects that have a story and a purpose as opposed to the Bethesda stuff that's just random rusty shit for no reason in F4 etc. I really honestly don't remember that much. I have visuals in my memory rather than feelings - but that's kinda how my brain works.
Co można przetłumaczyć mniej więcej:
Powiedz im, że jestem już stary i nie za dobrze pamiętam. To była moja
pierwsza praca w branży, którą kochałem (gry). Fallout nie był pierwszym
tytułem, nad którym pracowałem, ale miałem coś do udowodnienia.
Chciałem robić lepszą robotę niż ludzie wokół. Ciężko to opisać. To było
ekscytujące i sprawiało dużą frajdę. Nie grałem w żadnego Fallouta
zanim przystąpiłem do prac nad Tactics, ale jak już zacząłem grać w F2
to totalnie wsiąkłem. Pamiętam, że chciałem, by nasze animacje (przede
wszystkim śmierci) były ciekawsze niż te z F1 i F2. Zawsze byłem
zorientowany przede wszystkim na animacje. Rachel mogłaby powiedzieć
więcej o byciu wiernym duchowi serii i tworzeniu rzeczy, które mają
swoją historię i przeznaczenie w przeciwieństwie do tego bezsensownego
losowego zardzewiałego gówna, jakie wrzucała Bethesda do Fallouta 4,
etc. Naprawdę nie pamiętam zbyt wiele. Mam w pamięci obrazy, a nie
odczucia - ale tak po prostu działa mój mózg.
A oto co napisał Ed:
I still look back on it very fondly. With the passage of time, it's
easier to see and accept what we screwed up, but it also reinforces what
we managed to accomplish with such a new team and a small budget. I do
still fire up the game around once a year and play with it a bit. The
graphics hold up pretty well. But I don't think I would want to try and
make another turn-based tactical game.
Co można znowu
przetłumaczyć mniej więcej:
Wciąż wspominam to z rozrzewnieniem. W miarę upływu czasu łatwiej jest
zauważyć rzeczy, które spieprzyliśmy i je zaakceptować. Jednocześnie to
co osiągnęliśmy z tak młodym zespołem i skromnym budżetem jest budujące.
Nadal raz do roku odpalam grę i spędzam przy niej trochę czasu. Grafika
wciąż całkiem dobrze się trzyma. Mimo to nie wydaje mi się, żebym
jeszcze kiedykolwiek zechciał zrobić turową grę taktyczną.
Tak było, Drodzy Czytelnicy
Trzynastego Schronu. Ale piszę dalej.
Okazuje się, że Krzysztof bardzo lubi bawić się grafiką 3D, a od 2016 roku, swoje prace prezentuje na stronie Nerd Armoury, na którą ogromnie zapraszam. O sobie mówi, że jest fanatykiem, Fallouta, który próbuje przenieść co ciekawsze falloutowe smaczki do świata realnego.,
Okazuje się, że Krzysztof bardzo lubi bawić się grafiką 3D, a od 2016 roku, swoje prace prezentuje na stronie Nerd Armoury, na którą ogromnie zapraszam. O sobie mówi, że jest fanatykiem, Fallouta, który próbuje przenieść co ciekawsze falloutowe smaczki do świata realnego.,
Krzysztof zaprezentował nam swój "największy
skarb", który dostał od Damiana – model przygotowany na
potrzeby gry, który był używany do produkcji animacji i
sprite`ów.
Damian był zafascynowany drukiem 3d i chciał
zobaczyć jakby to wyglądało na żywo. Krzysztof lekko zmodyfikował
model i wydrukował popiersie, które na zdjęciu trzyma Rachel.
Popiersie na biurku Damiana
Maszyny Krzysztofa do drukowania to TEVO Black Widow oraz TEVO Tornado.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz