sobota, 17 sierpnia 2019

Jak to Krzysztof z Nerd Armoury z ludźmi od Taktycznego Fallouta rozmawiał

6 sierpnia 2019 roku, do facebookowego albumu ze zdjęciami – "Z dawnej prasy komputerowej..." wrzuciłem to oto zdjęcie, opatrzone informacją:


Fallout Tactics: Brotherhood of Steel

Magazyn „Secret Service” – Marzec 2001 rok, numer 88 – Na 5 minut przed premierą.

Strona 1 w lepszej jakości:
https://photos.app.goo.gl/1wnosaCBXVi5mBJb9

Strona 2 w lepszej jakości:
https://photos.app.goo.gl/pSqBSgjGP5RGDw926

Jak zwykle, przy takich nostalgicznych postach, można było poczytać ciekawe komentarze...

... i odezwał się Krzysztof Kowalczuk, a jego wypowiedź bardzo mnie zainteresowała.



(Krzysztof wchodzi na scenę)

Krzysztof
Nic nie robi tak dobrze jak znać ludzi, którzy to robili :D

Stary Wujek
To znaczy?... ;)

Krzysztof
Od czasu do czasu rozmawiam z panami, którzy byli odpowiedzialni za Fallout Tactics

Stary Wujek
Tedy pozdrów ich proszę, od Trzynastego Schronu i zapytaj się któregoś z tych panów, jakie emocje mu towarzyszą, kiedy wspomina tę grę ;)

Krzysztof
Zapytam i z odpowiedzią przyjdę ;D


(Krzysztof schodzi ze sceny, przechodzi na PM)



Następnie, nasze rozmowa przeszła na rozmowę bardziej prywatną.

Krzysztof
Ok zapytania wysłałem więc pierwsza odpowiedź już się produkuje

Stary Wujek
Uuuuu!  Super! A gdzie teraz spotykasz tych panów i kim oni są? Dzięki za zainteresowanie.

Krzysztof

Spotykać nie spotykam, biorąc pod uwagę że mieszkają nadal w Australii, ale planujemy w przyszłości spotkanie, panowie z którymi rozmawiam to Ed Orman czyli Lead designer Fallout Tactics oraz Damian Stocks oraz jego żona Rachel, którzy byli odpowiedzialni za sporą część modeli jak i animacji

Stary Wujek
No... to wspaniale! Obyście się zobaczyli szybko. Pamiętaj wówczas o pamiątkowym zdjęciu do albumu rodzinnego ;> Jak raczą odpowiedzieć na pytanie, pisz niezwłocznie.

Krzysztof
A ze znajomości wywiązały się takie oto cuda.






A oto co odpisał Damian wspólnie z Rachel:

Tell them I'm so old now, I can't remember. It's was my first job in an area I loved (games). Fallout wasn't the first title but I had something to prove. Wanted to do better work than others around me. It's hard to answer. It was exciting and fun. I hadn't played the Fallout series before starting on Tactics but was hooked on F2 when I started playing. I remember wanting our animations (deaths in particular) to be cooler than F1 and 2. That's always been my main focus though - animation. Rachel would talk more about being true to the series, and creating objects that have a story and a purpose as opposed to the Bethesda stuff that's just random rusty shit for no reason in F4 etc. I really honestly don't remember that much. I have visuals in my memory rather than feelings - but that's kinda how my brain works.


Co można przetłumaczyć mniej więcej:

Powiedz im, że jestem już stary i nie za dobrze pamiętam. To była moja pierwsza praca w branży, którą kochałem (gry). Fallout nie był pierwszym tytułem, nad którym pracowałem, ale miałem coś do udowodnienia. Chciałem robić lepszą robotę niż ludzie wokół. Ciężko to opisać. To było ekscytujące i sprawiało dużą frajdę. Nie grałem w żadnego Fallouta zanim przystąpiłem do prac nad Tactics, ale jak już zacząłem grać w F2 to totalnie wsiąkłem. Pamiętam, że chciałem, by nasze animacje (przede wszystkim śmierci) były ciekawsze niż te z F1 i F2. Zawsze byłem zorientowany przede wszystkim na animacje. Rachel mogłaby powiedzieć więcej o byciu wiernym duchowi serii i tworzeniu rzeczy, które mają swoją historię i przeznaczenie w przeciwieństwie do tego bezsensownego losowego zardzewiałego gówna, jakie wrzucała Bethesda do Fallouta 4, etc. Naprawdę nie pamiętam zbyt wiele. Mam w pamięci obrazy, a nie odczucia - ale tak po prostu działa mój mózg.

A oto co napisał Ed:

I still look back on it very fondly. With the passage of time, it's easier to see and accept what we screwed up, but it also reinforces what we managed to accomplish with such a new team and a small budget. I do still fire up the game around once a year and play with it a bit. The graphics hold up pretty well. But I don't think I would want to try and make another turn-based tactical game.

Co można znowu przetłumaczyć mniej więcej:

Wciąż wspominam to z rozrzewnieniem. W miarę upływu czasu łatwiej jest zauważyć rzeczy, które spieprzyliśmy i je zaakceptować. Jednocześnie to co osiągnęliśmy z tak młodym zespołem i skromnym budżetem jest budujące. Nadal raz do roku odpalam grę i spędzam przy niej trochę czasu. Grafika wciąż całkiem dobrze się trzyma. Mimo to nie wydaje mi się, żebym jeszcze kiedykolwiek zechciał zrobić turową grę taktyczną.


Tak było, Drodzy Czytelnicy Trzynastego Schronu. Ale piszę dalej.

Okazuje się, że Krzysztof bardzo lubi bawić się grafiką 3D, a od 2016 roku, swoje prace prezentuje na stronie Nerd Armoury, na którą ogromnie zapraszam. O sobie mówi, że jest fanatykiem, Fallouta, który próbuje przenieść co ciekawsze falloutowe smaczki do świata realnego.,



Krzysztof zaprezentował nam swój "największy skarb", który dostał od Damiana – model przygotowany na potrzeby gry, który był używany do produkcji animacji i sprite`ów.


Damian był zafascynowany drukiem 3d i chciał zobaczyć jakby to wyglądało na żywo. Krzysztof lekko zmodyfikował model i wydrukował popiersie, które na zdjęciu trzyma Rachel. 



Popiersie na biurku Damiana





Maszyny Krzysztofa do drukowania to TEVO Black Widow oraz TEVO Tornado. 













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz