niedziela, 2 kwietnia 2017

Starowujkowanie ^(;,;)^ 5 - Trylogia „Praca hydraulika w schronie przeciwatomowym”


Pierwszą część dokumentu „Praca hydraulika w schronie przeciwatomowym” zrobiłem na potrzeby Konkurs 13 - SCHRON! organizowanego przez Trzynasty Schron. Było to dawno temu, bo zabawę ogłoszono w październiku 2014, a ja swoje prace - film i opowiadanie „Schron 13” przygotowałem i wysłałem na redakcyjnego mejla 13 stycznia 2015 roku. 


Udało mi się zająć miejsce nagrodzone książeczkami Blackout oraz Po apokalipsie z czego ogromnie się cieszyłem. A kiedy już zostałem przyjęty do załogi Trzynastego Schronu, film wrzuciłem na yt i opatrzyłem go taką informacją:

Niedaleka Przyszłość! Wielka Wojna Atomowa! 

Ludzkość zeszła do Schronów Przeciwatomowych w nadziei na przetrwanie… Życie w nich, to ciągła, męcząca i nużąca praca…

Poznajcie pasjonującą historię pewnego hydraulika, od którego zależy przetrwanie mieszkańców Schronu… ;)"

Zapraszam do obejrzenia:



Teraz coś zabawnego. A przynajmniej u mnie wywołało radość :D 

Niektórych rzeczy w necie nie da się ukryć i kiedy dostałem dostęp do forum Trzynastego Schronu pogrzebałem tam, ciekawy, jakie to emocje wzbudziły moje małe arcydzieła… 

Oficjalny werdykt z ogłoszenia wyników brzmiał:
Wujek - za nadesłanie opowiadania oraz filmu nagradzamy Cię książkami Blackout oraz Po apokalipsie. Squonk: Dobrze, dobrze, może banalnie i bez pałeru, ale poprawnie.”

Nieoficjalnie już, kiedy chłopcy podejmowali decyzje, można było przeczytać:  :D 

Squonk:
Stary Wujek - film ---> 3/10 
Patrzałem na to ze świadomością, że 3/4 YouTube pełna jest takich bzdurnych rzeczy

- :D :D :D pocałuj mnie w nos… 

Ale lepiej określił film mój redakcyjny kolega Wrathu:
Film Starego Wujka jest mocno monotonny i w gruncie rzeczy, gdyby nie muzyka Marka Morgana i napisy, to mógłby się nazywać nie "Praca hydraulika w schronie przeciwatomowym", tylko "Praca hydraulika i jacyś ludzie, którzy tańczą". Choć podobało mi się ujęcie na rury. Bardzo ładne ujęcie na rury. Ale jakość na minus.
2/10

- Artysta, a na sztuce się nie zna ;) (Rzućcie okiem na muzykę Wrathu. Polecam!)

A co do opowiadania „Schron 13”… no to było przeczytane na antenie Programu 3 Polskiego Radia w audycji „Ossobliwości Muzyczne”, ale to temat na inny wpis ;> 

Czas filmu: 10.12


Druga część dokumentu „Praca hydraulika w schronie przeciwatomowym” powstała rok później, a opublikowana została na yt 16 stycznia 2016 roku. Byłem już wówczas w załodze Trzynastego Schronu. Film zawiera fragmenty opowiadania „Schron 13

Informacja o filmie była bardzo podobna jak ta przy pierwszej części:
"Niedaleka Przyszłość! Wielka Wojna Atomowa. 

Ludzkość zeszła do Schronów Przeciwatomowych w nadziei na przetrwanie. Życie w nich, to ciągła, męcząca i nużąca praca. 

Poznajcie drugą część pasjonującej historii pewnego hydraulika, od którego zależy przetrwanie mieszkańców Schronu. Jak sami zobaczycie, ciężko przetrwać przy tylu usterkach..."



Czas filmu: 14:23


Trzecia część została opublikowana 18 sierpnia 2016 roku. 

Film ma większą zajawkę:
"Ten dokument obyczajowy dla ludzi o mocnych nerwach rodził się w bólach i nie miał trailerów, które znaleźlibyście na necie. Czytelnicy Trzynastego Schronu mają wyjątkową okazję zapoznać się z tym pasjonującym filmem.

Niedaleka Przyszłość! Wielka Wojna Atomowa. Ludzkość zeszła do Schronów Przeciwatomowych w nadziei na przetrwanie. Życie w nich, to ciągła, męcząca i nużąca praca.

Należy umieć doceniać różne klasy postaci/fachowców. Wysoki poziom Naprawy, Nauki i Inteligencji pozwolą poradzić sobie z wieloma problemami. Wszak wysoka INT to umiejętność odnalezienia się w nowych sytuacjach.

Brud, smród i bakterie nie są obce pracy Hydraulika. Nadzorowanie kanalizacji to bardzo ważny element przetrwania. Niestety… nie każdy potrafi to docenić, a mnogość awarii to poważny problem. A co gdy do zwykłych usterek dołączy śmiertelne promieniowanie??!?

Trzynasty Schron Zaprasza na wycieczkę po Trzynastym Schronie."



Krew na filmie jest autentyczna... pochodzi z wyrwanych ósemek :D

Czas filmu: 27:48

Najwięcej scen kręciłem u siebie w pracy, ale też jest coś z mojego domu oraz kilku piwnic, do których udało mi się wejść i z pobytu na wakacjach. W sumie nagrywałem to w trzech miastach :D Czyli chyba okej ;)

Tak, zdaję sobie sprawę, że to prawdziwa sztuka… ;) Jeżeli się nudzicie, zapraszam do obejrzenia ;>

1 komentarz: