sobota, 17 czerwca 2017

Starowujkowanie ^(;,;)^ 11 - Wywiad z Twórcą Vault Boya.



Mało kto wie, ale sympatyczny schronek Reksio, z polskiej bajki o tym samym tytule, produkowanej w latach 1967–1990, był inspiracją dla Leonarda Boyarsky'ego, w czasie gdy projektował znanego nam wszystkim Vault Boya. Potwierdzeniem tych rewelacji, niech będzie wywiad, który ostatnio przeprowadziłem z twórcą Fallouta:


Stary Wujek: Dzień Dobry. Jestem Redaktorem Trzynastego Schronu, strony internetowej…

Leonard Boyarsky: A pewnie, znam Was. Jestem Waszym Czytelnikiem. Dobrze tam jedziecie tematy polityczne na profilu facebookowym…

SW: Wspaniale, zaskoczyłeś mnie. Cieszę się, że rozróżniasz stronę internetową (trzynasty-schron.net) od profilu facebookowego. Jak najszybciej przekaże tę wiadomość koleżankom i kolegom z redakcji. Jestem pewny, że się ucieszą, jak już mi uwierzą… Nie chcę zabierać Ci czasu, mógłbyś zdradzić informację, skąd wziąłeś pomysł na Vault Boya?

LB: No pewnie. To piękna historia. Któregoś razu przyjechałem na wakacje do babci i dziadka, którzy mieszkają pod Lublinem. Jako nieliczni we wsi mieli telewizor, a na dobranocki zlatywały się wszystkie dzieci z okolicy. To właśnie wtedy, pierwszy raz zobaczyłem bajkę Reksio. Sympatyczny pies i jego ludzki towarzysz bardzo mi się spodobali. To właśnie oni obaj, po latach, zainspirowali mnie do narysowania Vault Boya. Vault Boya to kompilacja Chłopczyka o blond włosach, biegającego w sportowym ubranku i sprytnego pieska, który w jednym z odcinków pokazywał "okejkę".

SW: Czy widziałeś wszystkie odcinki Reksia?

LB: Tak. Najbardziej lubię odcinki „Reksio obrońca”, „Reksio wędrowiec”, „Reksio poszukiwacz”, „Reksio pogromca” i „Reksio wybawca”

SW: Dziękuję za wywiad. Powodzenia w dalszej pracy.

LB: Dziękuję i Ku Chwale Trzynastego Schronu!


I rzeczywiście nasi drodzy Czytelnicy. Jak zaraz się przekonacie, w bajce o Reksiu występują pewne, interesujące nas elementy.

                                          
"Idź po water chipa" - wydaje się szczekać Reksio!

Jest i element odnoszący się bezpośrednio do naszej strony internetowej. Reksio niczym jego naśladowcy - wyznacza kierunek rozwoju… 

Pomnik Reksia w Bielsku - Białej.

Redakcja Trzynastego Schronu.

Tutaj Reksio robi selfie jak Stary Wujek na Instagramie.


No! Także już wiecie, że Was oszukano! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz